با یه مثال ساده جلو بریم ، برای احداث یک ساختمان به سیمان، میلگرد ، آهن ، آجر ، بلوک و… نیاز دارین! برای سایتم یه همچین مصالحی لازمه ولی یه نمه متفاوت تر. توی این مطلب خلاصه بهتون این مصالح رو معرفی میکنم.

هر شروعی لازمش یک زیر ساخته. زیر ساخت طراحی یک سایت شامل مصالح زیر هستند که مختصر واست در موردشون توضیح میدم.

موارد مورد نیاز برای طراحی سایت

هاست میزبانی :

هاست (فضای میزبانی یا سرور ) به زبان ساده، فضایی در دنیای  اینترنت  است که اطلاعات سایت شما در اونجا ذخیره میشه. این اطلاعات بستگی به موضوع وبسایت شما داره و معمولا از کدها ، ویدئو، عکس، نوشته و هر اطلاعاتی که برای نمایش در سایت شما لازمه میتونه در هاست میزبانی قرار بگیره.

مقدار فضای در  دسترس  ، پهنای باند ، ایمیل ، بک آپ گیری ،  سیستم عامل  و… اینها مشخصات عمومی هاست میزبانی هستش و برای انتخاب یک هاست میزبانی مناسب برای سایت شما لازمه که با طراح سایتتون مشورتی داشته باشین.

پس از انتخاب هاست میزبانی با مشخصات مناسب سایتتون اون رو برای مقدار زمان (ماه یا سال) مشخصی اجاره میکنید.

 

دامنه :

دامنه ( Domain، نام اینترنتی سایت، آدرس سایت و…) اجازه بدین ساده بگم، شما قصد دارین به ویلای دوستتون در کُردان تشریف بیارید باید آدرس ویلا رو داشته باشین، که بتونید به اونجا مراجعه کنید.

دامنه همون آدرس اینترنتی سایت شماست. شما برای نمایش و دیدن سایت خودتون باید یک آدرس اینترنتی داشته باشین که اسمش دامنه هست.

کار دامنه چیه؟ وظیفه دامنه نمایش اطلاعات درونِ هاست میزبانی شماست. به عبارتی دامنه روی هاست میزبانی سوار میشه و اطلاعاتی که مشخص کردین رو در دامنه شما میشه دید.

3.سیستم مدیریت محتوا :

لازمه های اصلی یک وبسایت هاست میزبانی و دامنه ست که مختصر بهتون توضیح دادم.

بعد انتخاب هاست و دامنه برای نمایش و مدیریت بهتر محتوای هاست میزبانی ، بسته به تشخیص طراح سایت و نوع کسب وکارتون یک سیستم مدیریت محتوا رو انتخاب میکنید.

حال میتونه محتوا ثابت و یکبار برای همیشه ( استاتیک ) یا بصورت مدوام بروزرسانی و اطلاعات جدید بارگزاری بشه (داینامیک ).

در مطالب دیگر ویت نت قصد داریم آنالیزی از شرکت های ارائه دهنده هاست و دمانه و در ادامه انواع سیستم های مدیریت محتوا رو مقایسه کنیم که نتیجه اون میتونه به شما در ساخت و اجرای طراحی سایت کمک بسیار خوبی باشه.

 

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 4 =